23 de febr. 2012

Perquè UMP va votar en contra dels pressupostos?

UMP. El passat dia 7 de febrer es van votar els pressupostos per a la corporació municipal de Pollença, els quals van ser aprovats amb els vots a favor de PP, Lliga i Esquerra, l'abstenció d'Alternativa, CxI i PSOE i el vot en contra de PSM i UMP.
Cadascun dels grups van argumentar el seu vot des de la seva pròpia perspectiva ideològica, menys UMP que, sent un partit independent de caràcter local, l'única ideologia que posseïx és tot el que beneficiï al Moll.
Resulta que quan es va rebre el projecte inicial dels pressupostos la indignació es va instal·lar en el comitè executiu del partit al veure que dels més de 21.000.000 d'euros que l'Ajuntament preveia gastar en el municipi, poc més de 90.000€ venien destinats a millores del Moll. Òbviament les despeses corrents, nòmines, crèdits i altres despeses inevitables es duen el gruix de la despesa municipal; però fins i tot així resulta vergonyós veure la diferència de criteri a l'hora de distribuir els recursos. Els 90.000€ que vénen destinats al Moll són a través d'una partida per a construir un parc infantil en l'edifici Miquel Capllonch (reivindicació de UMP) i asfaltar el solar adjunt al PAC per a habilitar-lo com aparcament. Entendríem que, per qüestions conjunturals a causa de la crisi econòmica que afecta al país, es tractés de reduir despeses innecessàries i 90.000€ suposessin una partida suficient; però quan es repassen altres inversions destinades a Pollença que també podrien ser obviades per a solucionar el problema de dèficit de l'Ajuntament, i es veu que hi ha una clara discriminació cap al Moll, les veus són unànimes dintre del comité de UMP mostrant un total rebuig a aquests pressupostos.
En concret, enfront dels 90.000€ d'inversió destinats al Moll, vam trobar les següents partides destinades a Pollença:

- El tema de C’an Llobera: Recuperació de la teulada 389.865,48€, altra partida d'amortització de 150.253,02€ a més dels interessos que ascendeixen a 13.07,01€

- L'IES Guillem Cifre es va dur en els pressupostos de 2011 1.233.759.27€ per a una ampliació i en 2012 rep de la CAIB 69.811€ per un conveni d'interessos més altra partida de 102.104,71€ també de la CAIB.

- Realitzen un pas de vianants per a accedir al poliesportiu que costa 142.390,93€.

- Aparcament de la zona esportiva de Pollença 425.364,62€ (una barbaritat)

- L'escola de música rep una subvenció de 165.000€. A part, la banda de música rep altra subvenció de 42.000€.

- Per a la rehabilitació de la zona del Calvari pressuposten 81.678,09€

- Hi ha altres partides supèrflues que a Pollença se'ls dóna molta importància i en les quals podríem estar d'acord sempre que no hagués unes necessitats més bàsiques per solucionar: Ràdio Pollença 112.537,98€, mediació cultural 17.947,48€, beques i col·laboracions cultura 10.000€, redacció catàleg de patrimoni 40.000€, informador juvenil 35.300€, …

Encara algú creu que aquests pressupostos són justos amb Eu Moll?
Doncs el comitè executiu de UMP va proposar la incorporació d'algunes reivindicacions en els pressupostos, com l'asfaltat de dues de les vies principals com són Vicens Buades i Roger de Flor. No es va incloure en els pressupostos però “si basta els diners es farà”. Les mateixes promeses de sempre.
Per aquestes raons, UMP va votar en contra dels pressupostos enyorant, així mateix, la proposició de més partides pressupostàries per Eu Moll per part dels altres partits de l'oposició.

34 comentaris:

  1. fartdepollença23.2.12

    Au idò! Més clar, l'aigua!

    ResponElimina
  2. Anònim23.2.12

    buf! val més no sabre todo això...

    ResponElimina
  3. Anònim23.2.12

    Después de ver estos foros, blogs, etc. no entiendo como la gente que vive, reside, o trabaja en Eu Moll sigue votando a partidos que solo miran para Pollença!

    ResponElimina
  4. Anònim23.2.12

    Sabeu que això no ès del tot cert. Gairebé tots els partits restants de la oposició varen demanar coses per el Moll. Al document de compromís signat per el grup de govern hi ha un skate park al Moll. O no es cert?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Helicon180324.2.12

      Ostres que bé! a lo mijor ens faràn un SKATE PARK, amb la falta que ens fa... jo que cada día quan vaig ca meva, visc a Gotmar, i veig com estàn els carrers, carrers que desde fa més de 30 anys, no es broma, 30 ANYS; no s'han asfaltat ni s'han preocupat ni lo més mínim per noltros amb uns clots que cada día me donen ganes de enfonyar a tots els batles que han pasat per Pollensa durant tot aquest periode, dificilment rebem la senyal de televisió, cada día els solars están més bruts, ara fa ben poquet han posat llum als carrers, en 30 ANYS!!!!. I saps que pens cada vegada que arrib a ca meva, la molta falta que ens fa un SKATE PARK. A tots els partits se us hauría de caura la cara de VERGONYA! de permitir aprovar 400.000€ per asfaltar un parking pel pavelló de basket de Pollença 300.000€ en canviar una teules per una lloc que no ens fa cap falta a ningú i permetre tenir així una part del vostre poble. I això només és un petit redol d'eu Moll per no xerrar de les precaries per no dir nules instalacions del basquet d'eu moll, els carrers que fan pena, l'estat del poliesportiu i el camp de futbol, etc. Precisament, quan ho veig pens en lo bo que sería tenir un SKATE PARK.

      Elimina
    2. Fartdepollença24.2.12

      Sí senyor, sí senyor, molt bé argumentat.

      Elimina
  5. Anònim24.2.12

    Aquest "Skate Park" està inclòs als pressupostos?

    ResponElimina
  6. Ben cert és que pràcticament tots els grups varen "intentar" incluore qualque partida pel Moll, però sincerament, sembla més que es tracta d'un fet per compromís que una involucració real per donar solució als problemes del Moll. ¿Un skate park? Bona idea pels joves, quan tenim que el club de bàsquet no te ni el seu camp reglamentari, ni dutxes tenen. Al camp municipal de futbol hi ha deficiències que fan patir vergonya quan juguen de locals, les pistes de tennis del "poliesportiu?" amb la moqueta aixecada, els carrers principals que fan pena (a més d'esser un perill per les motos)... Un skate Park? Això és un tir a l'aire, per pur compromís. I si es fa (que ho dubt), benvingut sigui.
    Només una cosa, sembla que des de l'Ajuntament se vol donar "peixet" als molleros per que callin, però començam a tenir-los plens.

    ResponElimina
  7. Anònim24.2.12

    400.000 € per asfaltar el parking del poli de Pollença i aquí sense aigua calenta. SIN COMENTARIOS!!!!!!!!!

    ResponElimina
  8. Anònim24.2.12

    es vera això de que a l ajuntament li costa can escarrinxo 30.000 anuals?
    Y els d alternativa que varen treure molts de vots a nu Port, ja podrieu fer algo per retornar la confiança dipositada amb voltros, tot i que tal vegada més beneit vaig ser jo per votar-vos!!!

    ResponElimina
  9. Per Ca n'Escarrinxo hi ha 25.180,54€ i per lloguer de solar de fires 9.200€. A més d'aquesta partida per Ca n'Escarrintxo hi ha 14.642,88€ per lloguer d'aules d'assaig allà mateix i amb un manteniment de 430€.

    ResponElimina
  10. Anònim24.2.12

    La información se tiene que dar de forma completa. Sin negar que el Puerto es maltratado no se puede caer en un victimismo que distorsiona la realidad.

    Gran parte de las inversiones señaladas fueron aprovadas en plenos anteriores con el voto a favor o abstención de Unión Mollera y ahora simplemente se presupuestaba lo que ya estaba aprovado.

    UMP votó a favor de estos temas en el pleno de setiembre:

    - El tema de C’an Llobera: Recuperació de la teulada 389.865,48€, altra partida d'amortització de 150.253,02€ a més dels interessos que ascendeixen a 13.07,01€.
    -Realitzen un pas de vianants per a accedir al poliesportiu que costa 142.390,93€.
    - Aparcament de la zona esportiva de Pollença 425.364,62€ (una barbaritat)

    UMP se abtuvo cuando se voto en octubre:

    Per a la rehabilitació de la zona del Calvari pressuposten 81.678,09€

    El proyecto del IES Guillem Cifre es un tema que paga el Govern, aprovado i iniciado hace años y por lo tanto nada se podía hacer en estos presupuestos en referencia al mismo. La ora está casi acabada.

    Hay puntos que parecen sólo del núcleo de Pollença cuando lo son de todo el municipio; La escuela de música tiene aulas al puerto (si no hace más cosas es por que la gente no se apunta). La banda de música es de todo el municipio y también toca en el Puerto.El catalogo de patrimonio lo será de todo el municipio, igual que prestan servicios en todo el municipio; la mediadora cultural o el informador juvenil...

    ResponElimina
  11. Si UMP votó a favor o se abstuvo en las votaciones de la prorrogación de presupuestos de 2011 es porque el consistorio necesitaba un respiro y se ejerció un voto de responsabilidad. Ahora se presentan unos presupuestos nuevos que afectan al ejercicio de 2012 y donde se incorporan partidas que podrían ser dedicadas a menesteres más productivos o útiles.
    Y si hace unos meses se ofreció un voto de consenso ahora ya no hay más concesiones; visto lo visto, estos presupuestos son TOTALMENTE discriminatorios con el Puerto, y el que no lo vea así me parece demasiado optimista.
    Si la escuela de música tiene un aula en el Moll y no acude gente, pues que se retire este aula y el presupuesto que supone: ¿O es que acaso debemos mantener el sueldo de alguien porque sí?
    ¿Qué significa que se gasten más de 400.000€ en asfaltar un aparcamiento del pabellón cuando tenemos calles que lo que tiene ya no son baches si no más bien socavones?
    Y en el IES Guillem Cifre ya se sabe que son obras licitadas en la legislatura anterior: Este 1.200.000€ largo ¿Para qué ha sido? ¿Para otro pabellón? ¡Perfecto! No estaremos por pabellones en POLLENÇA.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anònim25.2.12

      Informate, los votos de los que hablo no son de la prorroga de los presupuestos de 2011. UMP voto a favor o se abstuvo en la votación del plan de obras y servicios que es lo que luego se presupuesta. No tiene ninguna lógica que UMP vote a favor de arreglar el aparcamiento del Polideportivo de Pollença en setiembre y en enero diga que vota en contra por que se presupuesta una obra aprovada con su voto.
      Respecto al pabellón del IES de Pollença lo podeís criticar todo lo que queraís pero no tiene nada que ver con los presupuestos, lo paga el govern y el Ayuntamiento sólo hace de intermediario.

      Elimina
  12. Anònim24.2.12

    Lo que se debería hacer en los tiempos que corren es PRIORIZAR. Y que se asfalte un parking en el que si bien es verdad que esta en unas condiciones bastante malas se puede seguir aparcando no parece más importante que el estado que presentan alguans calles importantes del Puerto

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anònim24.2.12

      Correcto, hay que priorizar.
      Que empiecen priorizando el ahorro en las partidas más costosas como con el parking de 400.000 euros y priorizando las necesidades reales del municipio.
      UMP pidió mucho más que arreglar el parking del puerto, entre otras cosas arreglar las calles que, efectivamente, están de pena, pero claro al ayuntamiento le ha parecido más importante asfaltar el parking de Pollensa.
      Estos señores pasan de las necesidades reales, se las inventan.
      Un miembro del Comité de UMP

      Elimina
  13. Anònim24.2.12

    Esto es lo de siempre, reuniones para hablar blablabla y dormir a la oposición para acabar haciendo lo que les dá la gana pasando de las reivindicaciones del Puerto y de La Cala. Apoyo el voto en contra y os digo más : ¡leña al mono! a partir de ahora ningún voto "responsable" más

    ResponElimina
  14. Anònim24.2.12

    Pues ayer UMP ya dio el "voto responsable" al equipo de gobierno en lo que se refiere a la nueva ordenación de vía pública. En la información que aportó el Ayuntamiento para su aprobación (el jueves todavía estaban mandando información), no se contemplaba la ordenación del paseo del Puerto, sólo la de la plaza Miquel Capllonch. Y UMP votó a favor de dicha ordenación y con su voto fue aprobada. El resto de partidos votaron en contra. No lo entiendo. ¿Esto es defender el Puerto? ¿Con qué fin?

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¿Por qué votaron en contra los demás partidos? ¿Porque no estaban de acuerdo con las condiciones? ¿Porque estaban mal hechas? ¿O quizás porque entienden que se deben pasar los informes a tiempo? No sé yo si, a veces, se hacen las cosas para demostrar quién manda.
      UMP es muy libre de votar con criterio propio y no porque la oposición se alinee en una dirección se tiene que condicionar el voto de nuestro regidor. Si para usted, defender el Puerto es votar todo lo que diga la oposición, pues vamos mal.
      Nosotros tuvimos tiempo de estudiar el informe sobre la ordenación de ocupación de la vía pública y resolvimos que se explicitan claramente las condiciones y es un documento de referencia válido para los restauradores.
      Por cierto, en el paseo las condiciones básicas las pone la demarcación de costas. ¿No?

      Elimina
  15. Anònim24.2.12

    Que gracia me dan estos personajes que critican las decisiones de UMP, que dicho sea de paso todos sabemos de que partido son ( dicen que son de izquierdas ) , si parecen un apéndice del equipo de gobierno apoyando les en todos los temas importantes. Que se dejen de tantas mociones y empiecen a hacer oposición que la legislatura pasado presumían de ello. Que no se han enterado que el equipo de gobierno esta en minoría ?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anònim26.2.12

      Pues yo aseguro que UMP nunca ha dicho ser de izquierdas. Y tendrías que haber estado presente en las reuniones del Comité de UMP (yo he tenido ese privilegio) para ver como se discuten las decisiones y argumentan los pros y contras de cada apoyo u oposición a las pretensiones del equipo de gobierno. Sólo el voto mayoritario establece los posicionamientos del partido. El interés de Eu Moll pasa siempre por encima de las opiniones personales. Perfectos no somos, pero sí somos molleros.

      Elimina
  16. Anònim24.2.12

    No, la ordenación de la vía pública no pertenece a costas. Costas no viene a decirte de que color hay que poner el toldo de tu bar o cuantas sillas tienes que poner. Eso lo hace el Ayuntamiento. Y en la segunda línea también, y en la tercera, ... Menos excusas. Ayer votasteis para apoyar al alcalde, tan amigo vuestro y que os tiene en cuenta para los presupuestos. Y no sé de quien ha sido la idea del skate park, pero de momento han conseguido más que vosotros.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Disculpe usted. Desde el Illa D'Or hasta la altura del Marina Café es de Costas, desde aquí hasta la altura de Brisa Marina es de Puertos y de aquí en adelante de Costas otra vez. Si a Costas por casualidad "no le diera la gana" darle la concesión de la ocupación de la primera línea al Ayuntamiento pues no habría concesiones (cosa que no pasará). Por lo tanto, guste o no, la concesión del paseo pertenece a Costas y a Puertos. Segunda y tercera línea son del Ayuntamiento.
      ¿Excusas? En UMP existe un comité formado por 11 personas y TODAS las decisiones de los plenos se votan y, obviamente, hubo votos que rechazaban el documento de OVP y la mayoría votó a favor. Y así votó nuestro regidor ¿Envidiable, verdad?
      Pues sí, votamos a favor y, mire usted por dónde, en los presupuestos votamos en contra (aunque también hubo partidos que votaron a favor).
      Y sí, esperamos que el Alcalde sea amigo nuestro, no deseamos tener muchos enemigos. Andemás, sinceramente, visto lo que hay por el mundo, parece bastante competente. Pero esto no condiciona las decisiones de UMP. ¿Cuántos de los partidos del consistorio pueden presumir de poder tomar sus propias decisiones, sin nadie por encima?
      No, si no es que nos opongamos a un skate park. Se agradecería. Pero ¿La gente del Moll realmente está preocupada porque no tiene un skate park?
      Pero bueno, para gustos......

      Elimina
  17. Anònim25.2.12

    Depende de la gente del Puerto de la que hablemos. Tal vez, los que no tienen intereses económicos de por medio, prefieren un skate. Y sigo diciendo que quien se encarga de ordenar la via publica de la primera linea es el Ayuntamiento de Pollença.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anònim25.2.12

      La concesión la da Costas, en toda la primera línea, al ayuntamiento, y hasta que el Ayuntamiento no tiene la concesión no puede elaborar las condiciones. Infórmese.

      Elimina
  18. Al señor anónimo25.2.12

    Un aplauso para este señor, Por favor! Con la última frase usted se ha ganado un trocito de cielo y para próximas vidas un cerebro con altas dosis de sentido común, ya que el que usa ahora al parecer vino con una tara y carente de este.

    ¿Porque no lo dice claro? a usted le gusta la idea de que el puerto esté deteriorado y que no reciba casi ayudas. Sea franco con sigo mismo, le da rabia que alguien, bien o mal, haga algo por el puerto...

    Sinceramente, yo no se que vota ni que deja de votar UMP pero lo que sí se, es que en 6 meses se han preocupado más por lo que acontece en el puerto que el resto de partidos políticos de Pollensa probablemente, en años. Le diré más, yo a la mayoría de partidos sólo los veo cuando hay elecciones repartiendo propaganda electoral, despues de las elecciones, nunca más se supo.

    Le invito a reflexionar, que quizás para esto sí le dé ¿Cómo alguien, sea quien sea, va a saber de los problemas de una localidad si no acude a esta, habla, ve y vive el problema y el parecer de sus gentes? Por aquí, en el puerto, no es que se prodiguen los "políticos" pollensines como le he dicho antes, ergo, ¿Cómo van a saber los problemas que adolecen a esta comunidad? Y que seamos sinceros, considero que Pollensa es todo, el pueblo, el puerto, la cala, Formentor... y me siento orgulloso del todo no sólo de una porción, pero esta afirmación a usted, visto y leído lo que expone, quizás se escape de los confines de su imaginación.

    ResponElimina
  19. Anònim25.2.12

    Cuidado con el tonito, no os pongais nerviosos. Estaría bueno que no os preocuparais por el Puerto, si es de lo único de lo que os preocupais. Y quien se preocupa realmente por el Puerto es el que vive en el, sus hijos van al colegio en el Puerto, trabaja en él, etc. ¿Seguro que vosotros, los defensores a ultranza del Moll, lo haceis?. Bueno, encantado de debatir con vosotros. Saludos.

    ResponElimina
  20. Benvolguts, ja tenim la programació i el cartell de l'Abril de República d'enguany. El podeu veure aquí: iniciativa.balearweb.net/post/108664

    Pregam que en faceu la màxim difusió. I esperam comptar amb la vostra presència.

    Moltes gràcies.

    ResponElimina
  21. Anònim4.3.12

    UMP voto a favor de una ordenanza de ocupacion de via publica en la que faltaban LOS PLANOS DE LA 1a. LINEA DEL PUERTO ! Es esto defender Eu Moll? Si ni tan siquiera se la deben haber leido. Pactos i mas pactos con el equipo de gobierno: votar en contra cuando el voto no sea decisivo i a favor cuando si lo sea.
    Espero que aparte del bla, nla, bla, las alegaciones de UMP al presupuesto esten a la altura de la critica al mismo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quien tiene que ESPERAR lo que sea de las alegaciones al presupuesto o a qué altura estar son los miembros del comité de UMP y si usted es un afiliado estamos dispuestos a escucharle en persona; otros criterios fuera de éstos son inútiles puesto que no se aceptan imposiciones de un "anónimo".
      Dentro del comité se votó a favor y se votó en contra, ganando el SÍ. Igual que todas las demás votaciones.
      Veremos qué vota según quién cuando UMP empiece a presentar mociones; aquí se verá quién defiende El Moll y quién no.

      Elimina
  22. Celebram que des d'UMP es donin explicacions del seu vot als Pressuposts 2012, ja que es una manera de donar més informació als ciutadans.

    Com que ens anomenen en l'article ens permetem fer un petit comentari al mateix, des del total respecte a les opinions de la resta de partits polítics del municipi.

    Compartim bona part de les argumentacions, entre elles el desigual repartiment de les partides d'inversions. Ja varem dir que les inversions s'havien de tractar analitzant les necessitats globals del municipi durant tota la legislatura.
    Hi ha altres afirmacions, en canvi, que no compartim. En el nostre cas el vot negatiu també va ser per qüestions pràctiques, tangibles i qüantificables en euros, no per qüestions purament "ideològiques", com s'afirma en aquest article. Això es pot constatar en el document de propostes prèvies a l'aprovació i en les al·legacions que presentarem, bona part de les quals es refereixen específicament al Moll (platges, piscina, circumval·lació...), apart d'aquelles moltes que afecten a tots els ciutadans del municipi, inclosos els mollers.
    Per altra banda ideologia política en tenim tots, absolutament tots els partits polítics, siguin d'abast estatal, nacional, illenc o local. Afirmar que un partit polític pot no tenir ideologia política es una "contradictio in terminis"; fins i tot el GIL en tenia, ben particular, però en tenia.
    La prioritat del PSM de Pollença també és el benestar dels mollers, i del pollencins i dels santvicenters, per suposat. Això no és patrimoni exclussiu de cap partit.
    Dit això, benvingut sigui el donar explicacions davant els ciutadans, UMP.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Agraïm un comentari en un to tan constructiu i aclaridor.
      De totes maneres, no s'esmenta explícitament al PSM en l'article, encara que és veritat que es pot intuir quan ens referim a l'oposició, però es tracta d'una referència als partits que amb el seu vot favorable o abstenció van permetre l'aprovació dels pressupostos. I ens sembla molt correcta i sobirana la decisió de qualsevol d'ells, els arguments són perfectament vàlids.
      Parlant d'ideologies, òbviament entenem la vostra argumentació al dir que no hi ha partit sense ideologia (encara que, per favor, no se'ns compari amb el GIL); no obstant això, des de UMP varem intentar ser pragmàtics i basar-nos en dades que recollim a peu de carrer i si a aquesta manera d'actuar se li vol denominar ideologia, doncs aquesta serà la nostra.
      Encara que si voldríem aclarir una cosa: en certs comentaris se'ns està acusant de "falderos" amb l'equip de govern. Pensem que UMP ha demostrat en el que duim de legislatura que les seves decisions són pròpies (votades pel comitè) i algunes han anat d'acord amb l'oposició i unes altres no. El que no admetrà UMP són condicionaments, ni d'una banda de l’altra, a l'hora de prendre les seves decisions, igual que tampoc s'admeten imposicions dintre del propi comitè.
      De nou volem agrair al PSM que el seu comentari sigui tan explicatiu i volem convidar-los que no tinguin cap tipus d'objecció ni a tornar a comentar ni a buscar consens en molts temes en els quals es pugui convergir.

      Elimina
  23. Gràcies per la resposta. En cap cas volem acusar ningú de "faldero", cada partit que faci allò que consideri millor, i en cada cas ja ho criticarem si no ho consideram correcte. Molt manco criticam la postura d'UMP respecte del pressupost, que com hem dit, compartim en molts de termes, fins al punt d'haver estat els dos úncics partits que hi votarem en contra.
    El dit, gràcies per la resposta i endavant amb el blog.

    ResponElimina