28 de nov. 2012

Las cuentas claras (y el chocolate espeso)

Para el pleno del próximo jueves hemos entrado una moción pidiendo que se especifiquen las diferentes partidas presupuestarias por núcleos (Pollença, Port, la Cala y Formentor) para diferenciar las recaudaciones, gastos e inversiones y poder percibir de una forma más directa el origen y destino de los impuestos y tasas que pagamos.


No se trata de ninguna petición reivindicativa o de tipo independentista, como se nos ha comentado, sino más bien una forma de aportar claridad y transparencia a la gestión de las cuentas municipales. Tras varias peticiones de modificación de algunos de los conceptos de la moción, se ha presentado teniendo que renunciar a cierto grado de detalle en la especificación de las cuentas, pero con la intención de que reciba el suficiente apoyo para ser aprobada.

Por otra parte, volvemos a presentar la moción de la regulación de fondeos (que en su momento se nos pidió su retirada). También se han tenido que modificar ciertos aspectos de la misma, pero hemos querido insistir por la convicción de que dicha regulación es necesaria.

Por último, esperemos que en este pleno se puedan responder las preguntas que propusimos en el pasado pleno que no dio tiempo de tratarlas.

Estas son las preguntas:

1.- Com es troba l'estat per al finançament de les fases pendents del projecte de la Urbanització de Gotmar? Concretament el carrer Oranella manca enllumenat i en l'asfalt hi ha clots perillosos.
2.- Té coneixement l'equip de govern sobre el consum continuat de drogues per part de grups de joves (i possible tràfic) en la plaça Pasqual Roig (cantó Metge Llopis-Méndez Núñez) d'eu Moll, on fa ja uns anys els veïns van presentar signatures denunciant aquesta situació? Li consta, així mateix, a l'equip de govern alguna queixa per part de veïns del municipi sobre el consum de drogues en la zona infantil de l'edifici Miguel Capllonch?

3.- En el plenari de juliol de 2012 d'aquest consistori es va demanar a l'equip de govern la instal·lació de passos de vianants elevats en el carrer Vicens Buades (pag. 36 de l'acta del plenari): Està projectat executar aquestes obres per a reduir la velocitat dels vehicles?
4.- Acabada la temporada turística s'han detectat queixes d'usuaris de les platges (locals i turistes) davant la insistència dels venedors ambulants i oferiment de servéis varis: Es pot aplicar qualque tipus d'ordenança per a reduir aquestes molèsties la pròxima temporada?

5.- Ens han arribat rumors de que la depuradora no funciona perfectament: Ens poden informar de l'estat de funcionament actual de la mateixa? Es pot visitar per comprovar el seu funcionament?
6.- Qui controla actualment y té la responsabilitat del Parc de la Gola?

7.- S'ha produït la suspensió d'ocupació i sou per 15 dies d'un treballador de l'Ajuntament: Ens poden explicar a què es deu aquesta suspensió?

8 comentaris:

  1. Anònim28.11.12

    Estimados compañeros:
    No sé si será un problema sólo mío, pero aunque puedo visualizar perfectamente la fotografía del Hotel Illa d'Or, no puedo hacer lo propio con la tabla en la cual se especifican los desgloses.
    Gracias por adelantado y un saludo de un mollero en el exilio.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si clicas en la foto se amplía y se distinguen los caracteres. Gracias por tu interés.

      Elimina
    2. Anònim29.11.12

      Ya lo pude visualizar. Debía ser un problema de los comandos del Explorer, porque con el Mozilla lo he podido ver a la primera. Además, un gentil afiliado del Partido ha tenido a bien hacerme llegar por correo electrónico la misma imagen para mi disfrute e indignación. Estos datos no hacen más que afianzarme mi opinión.

      Elimina
  2. Anònim28.11.12

    No veo que problemas habrá en apoyar estas mociones presentadas.
    La primera es regular el tema de los fondeos. Una acción más que necesaria debido al gran número de embarcaciones que campan por la bahía sin ningún tipo de control.
    La de desglosar los presupuesto para tener una mayor claridad sobre ellos... no se me ocurre ningún argumento en contra para aprobarla.
    Un mollero residente.

    ResponElimina
  3. Anònim28.11.12

    Podrieu demanar tambe quant s'ha invertit a n'el moll durant eks darrers 10 anys i quant a pollença.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Potser podríem, però no tenim motiu perquè no és l'objectiu d'aquesta moció. Més bé tenir clar què és lo que hi ha, què es maneja y com es maneja. Poder tenir capacitat de proposar diferents formes de gestionar en lo que al Moll es refereix, sense cap tipo de complexe.
      No embullem les coses.

      Elimina
  4. Anònim29.11.12

    Tu ho penses, nosaltres ho diem. #espanyaensroba, vull dir, #pollençaensroba.
    Ho dic perquè com ara el consistori del territori lliure català de Pollença simpatitza amb els pobles que pateixen l'espoli econòmic dels centralismes opressors, tal vegada es sumarien a la nostra lluita pel reconeixement del dret a decidir i per l'independència.
    Un mollero a l'exili.

    ResponElimina
  5. Anònim29.11.12

    Eu Moll reuneix les caracteristiques per poder independitzar-se? si es així i UMP no fa feina amb això no vos tornaré a votar!! xP

    ResponElimina